Jagt i skoven

Jagt under den nye kontrakt

Afskydningstal for 2010

• 3 råer
  • 3 ræve
  • 3 harer
  • 5 skovsnepper
  • 3 Fasankokke
  • 2 Fasanhøns
  • 2 skovduer

Jagt i kommune Plantagen – Bukkejagten 2007

Dette års bukkejagt bar præg af den varme vi fik tidligt i år. Det betød at mange marker havde ret høje afgrøder. De der var i skoven så en del dyr, mens bukkene var noget mere snu end tidligere. Både Arne Nielsen og John Madsen havde fornuftige bukke for, men det sidste held manglede. Torben Madsen havde dog heldet til at nedlægge en gaffelbuk. Rundt omkring plantagen blev der i indeværende sæson nedlagt en del bukke, og vi har i bestyrelsen diskuteret, om ikke det var på tide at indkalde alle lodsejere i området, for at få snakket om en fælles politik på området. Der vil senere komme mere om dette.

Efterårsjagterne 2007

D. 20. oktober startede efterårsjagterne i Tarm Jagtforening, vi var ca. 25, der havde nogle fornøjelige timer. Vi så en del råvildt, mens der ikke var så mange fasaner. Der blev på parolen givet udtryk for, at man helst så at vi sparrede lidt på råen. Så hun kunne give sin erfaring videre til efterkommere så længe som muligt. Af snepper så vi ikke mange, men de tikker nok forbi på jagten d. 10. oktober.

Vi nedlagde:

• To stykker råvildt